tirsdag den 21. januar 2014

Den første sne

Årets første snefald er altid noget særligt.
For børnene oftest en glædelig begivenhed, der muliggør kælketure, bygning af snemænd og sneboldkampe. 
For de voksne er det ofte ensbetydende med kaos på vejene og forsinkelser til og fra arbejde.
Endelig er der folk som mig, der arbejder udendørs hvor sneen blot tilføjer en ekstra risiko til jobbet.


Sneen giver dog også nogle unikke muligheder for at lege med fotografering. På denne tur har jeg eksperimenteret med lukkertid.


Nattebilleder har en helt særlig stemning og snebilleder taget om natten har også en ganske særlig stemning. 


Lokale virksomheder arbejder ufortrødent videre trods sneen. Det er svært at se på det rolige og fredfyldte billede, men produktionen er i fuld gang.


Jeg benyttede mig af det minut hvor den store kran holdt stille.


Selv i mørke får snebillederne en varm glød der står i stærk kontrast til den kolde blæst da jeg tog dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar