tirsdag den 1. september 2015

Turen der startede det hele pt 4

Sidste dag på Immeln, vågner jeg klokken omkring 6. Jeg føler mig frisk og begynder at pakke mig ud af teltet. Imens jeg moser rundt bliver der spurgt fra den anden sovepose hvad jeg skal. "Ned og tage billeder af solopgangen", svarer jeg og fortsætter.



Det første billede er også det sidste jeg når at tage med kameraet. efter tre dage og flere hundrede billeder, melder det batteri tomt, netop som jeg har taget det sidste billede. resten af billederne fra turen er taget med min telefon, der har været slukket hele turen, og som derfor har masser af batteri.


Endnu et billede af solopgangen. I betragtning af kvaliteten af kameratelefoner på det tidspunkt, er billedet faktisk ganske godt.

Da jeg er færdig med at lege, børster jeg tænder og begynder at tænde op. Det støvregner og mine, dengang sparsomme, bålfærdigheder gør at det tager en lille times tid inden der er ordentlig gang i bålet.



Efter kaffe og morgenmad, stævner vi ud for sidste gang og begiver os tilbage for at aflevere kanoen.
Vi informerer ved afleveringen om de steder vi har fundet affald og beklager at vi ikke havde mulighed for at tage det med tilbage.
udlejningen takker for informationen og vi sætter tille og roligt kursen mod Helsingborg og færgen tilbage til Danmark.


Vejret er stadig gråt i gråt. Vi er trætte efter turen og den sparsomt nærende mad og glæder os til at komme hjem.


Da vi lægger til havn i Helsingør får vi et chok da vi åbner dørene i bilen. Der hænger en tung lugt af bål i hele bilen efter at alt har været udsat for 3 døgn med røg.

Vi kører fra borde og hjem til civilisationen. trætte, men glade og sultne på mere af denne slags eventyr.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar