torsdag den 6. marts 2014

Den gamle slotshave

De fleste der bor i nordsjælland kender Frederiksborg slotshave, der også er kendt som Barokhaven. 



Denne forårsdag havde jeg kameraet med en tur i haven, der i sig selv ikke ser særlig prangende ud på denne årstid. Istedet legede jeg med at se haven fra nye vinkler og se på livet i haven.


Både dyr og mennesker nyder foråret i haven. Her en motionist, der får strukket benene i den gamle allé



Fuglene i alleens træer sidder og kigger skeptisk på mig og flytter sig kort efter man har rettet kameraet imod dem.


Hækkene der også kan ses på det første billede skyder udenfor den strikse klipning.


Fra denne vinkel kunne man fristes til at kalde hende "stone-selfie" 


Den store sø bagerst i haven er idag helt ensom og ingen mennesker er at se


Huset ved svanesøen indrammes af havens træer



Svanerne i søen, virker modsat fuglene i alleen, slet ikke nervøse for hverken kameraet eller mig. 


Svanerne kommer helt tæt på 


Det nyanlagte stisystem med små kanaler og stier ender ved denne bro, der leder gæsterne tilbage til slottet.


Broen op til slottet


Et ældre par nyder forårssolen og slottet


Slottet besøges af folk i alle aldre


Jeg slutter dagen af med en smuk detalje i vinduerne.


Haven skal bestemt besøges igen i "den grønne sæson"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar