søndag den 29. januar 2012

Vinter ved Fjorden

Herude ved fjorden er de lokale småfiskere normalt aktive med deres garn og både det meste af året. Lige nu ligger bådene imidlertid stille på grund af isen, der rager et pænt stykke ud fra bredden. 
ligesom isen har fastfrosset vandet, har vinterens komme stillet hele den sædvanlige strandaktivitet i bero. bådene ligger og hviler på isen og der er ikke sat garn. 
Efterårets indskyllede tang dækker bådene på land der har været i vinterhi noget tid - nogle længere end andre tydeligvis.


Eneste livstegn på strandbredden udover mig og mit kamera er idag en enkelt nysgerrig, der er er ude at spadsere på isen. muligvis en lokal fisker, der er ude og inspicere sin fastfrosne båd. 


De jeg er færdig med at tage billeder, ruller en lille familiebil ind på den kolde, afsides beliggende P-plads. Jeg tager kun kort notits af dens komme idet jeg sidder i bilen og pakker sammen. 
Da jeg er færdig ser jeg op og opdager at de nyankomne er en far, der har taget sin søn med ud og se den tilisede fjord. Imens de går rundt ude på isen og ser på de fastfrosne fiskerjoller, sidder jeg og tænker at de minder mig om dengang jeg selv var en lille purk og var herude og se på joller når der var is på fjorden. 
Jeg pakker hurtigt kameraet ud igen og snupper et par billeder mere af dem inden jeg kører videre.






Se resten af billederne her:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar